Kjøpsvilkår

Kjøpsvilkår


  • Bestilling
  • Kundeservice og tilgjengelighet
  • Priser
  • Betalingsalternativ
  • Leveringstider, transport og fraktkostnader
  • Svalbard
  • Angrerett og åpent kjøp
  • Reklamasjon og garanti
  • Feilleveringer eller transportskader
  • Personvern
  • Kontaktopplysninger

 

Kjøpsvilkår

Hos Eide Partner gjelder følgende kjøpsvilkår. De fastsetter rettigheter og plikter for Eide Partner og deg som kunde. Når du registreren en bestilling må du godta disse vilkårene.

 

Bestilling

Hos Eide Partner kan du bestille varer fra nettbutikk.
Du kan også sende e-post, eller ringe inn din bestilling:

E-post:   post@nattogdagoptikk.no.
Tlf:   92019645

Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt. Dersom varen du bestiller skulle vise seg å være utsolgt, vil du få melding om dette umiddelbart. Du kan da velge mellom å kansellere ordren eller vente til varen er på lager igjen. Dersom et alternativt produkt er tilgjengelig, vil du også få melding om dette. Du har da mulighet til å endre bestillingen din.

Dersom du velger å kansellere ordren din, vil eventuellt innbetalt beløp bli tilbakebetalt. Et annet eller alternativt produkt må bestilles i en ny ordre.

For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år, eller ha godkjennelse fra foresatt (foresatt kan sende godkjenning til post@dagognattoptikk.no)
Bestillinger som gjøres i annen persons navn uten dennes godkjennelse, eller som på annen måte påfører Eide Partner økonomisk eller annet tap, vil bli politianmeldt.

Til toppen

Kundeservice og tilgjengelighet

Vi er normalt tilgjengelige på hverdager mellom 09 – 17.

E-post:   post@nattogdagoptikk.no.
Tlf:   92019645

Til toppen

Priser

I nettbutikken vises alle priser i norske kroner og inkl. MVA.

Vi reserverer oss mot prisfeil på grunn av endrede innkjøpspriser, endring i valutakurser og/eller andre endringer utenfor vår kontroll. Ved åpenbart feilaktig prissatte varer forbeholder Eide Partner seg retten til å annullere ordren.

Til toppen

 

Betalingsalternativer

Bankoverføring

Etter kjøp vil du få en ordrebekreftelse. Denne kan du bruke til å betale som en vanlig regning i nettbanken. Oppgi ordrenummer i merknadsfeltet.

Postoppkrav

Pakker som sendes i oppkrav kan betales med kort eller kontant ved henting.
For pakker med postoppkrav tilkommer det et gebyr.

 

Til toppen

 

Leveringstider, transport og fraktkostnader

Transportmåter

Frakt med Bring. Besøk Brings hjemmeside, www.bring.no for oppdaterte leveringstider og for å spore din ordre. Pris fra 149 kroner.

Eide Partner aksepterer kun ordre til norske adresser inkludert Svalbard.

Til utleveringssted: Postpakke

Levering gjøres med Bring og leveres til ditt nærmeste postkontor/post i butikk. Normalt leveres din pakke til ditt utleveringssted innen 2–7 arbeidsdager avhengig hvor i landet pakken skal leveres.

Hjemlevering: Bring

Levering skjer på kveldstid (17-21) i sentrale strøk, på dagtid (8-17) i resten av landet og leveres på gateplan. Kontakt Bring ( 04045 ) for å finne ut når levering gjøres til ditt postnummer dersom du er usikker.

Normalt leveres din pakke innen 2–7 arbeidsdager.  Leveringen varsles per telefon. Dersom ingen er hjemme ved levering, leveres pakken til nærmeste postkontor og man mottar hentelapp i posten.

Til toppen

 

Svalbard

For momsfri handel, må land «Svalbard» velges (ikke Norge). Ved bestillinger til Svalbard benyttes samme fraktkostnad som postpakke ekskl. MVA.
Leveringsalternativ begrenser seg til vanlig servicepakke og sendes med Bring Parcels.
Ved bestilling må det påberegnes 2–4 dager ekstra leveringstid i henhold til tidligere oppgitte leveringstider under de forskjellige leveringsalternativene.

Alle bestillinger til Svalbard må betales med kredittkort eller faktura.

Ikke mottatt levering eller u-utløst pakke

Ved ikke mottatt levering eller u-utløst pakke returneres din pakke til Eide Partner.

Til toppen

 

Angrerett og åpent kjøp

Ved spørsmål om angrerett, kan du kontakte oss på:
e-post:   post@dagognattoptikk.no
telefon:   92019645

I henhold til angrerettloven (Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler av 2014 nr. 27) har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du mottok varene. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må du gi oss beskjed så snart som mulig og senest innen den dagen fristen går ut. Vi vil anbefale at du benytter deg av vedlagte angreskjema eller laste det ned her..(Angrerettskjema)
For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du gir melding om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper. Du kan bruke angrerettskjema, SMS eller epost etter eget valg. Det viktige er at det skjer skriftlig og på en måte som kan dokumentere tidspunkt.

Undersøkelse av varen og returen

Angreretten skal gi deg mulighet til å undersøke varen forsiktig før du bestemmer om du vil beholde varen. Det kan bli nødvendig å åpne deler av innpakningen for å undersøke varens art, egenskaper og funksjon. Retten til å undersøke varen er begrenset og kan sammenlignes med den undersøkelsen du kan foreta hvis du kjøper varer i en butikk.

Dersom din bruk og undersøkelsen av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, er det mulig at du må betale kompensasjon til oss for at varen har mistet verdi.

Du må selv bære kostnadene ved returen og du har ansvaret for at varen blir returnert med forsvarlig innpakning og emballasje. Du kan bli holdt ansvarlig for skade på varen ved uforsiktig eller uforsvarlig retur. Send gjerne varen i originalforpakning godt emballert. Det anbefales at du sender varen i retur med et registrert pakkeprodukt fra Posten i og med at du har bevisbyrden for at varen er sendt i retur. Retur som sendes i oppkrav hentes ikke ut av oss.

Husk å legge ved kopi av faktura. Oppgi også navn og adresse samt kontonummer for eventuell tilbakebetaling.

Send returen til:

Eide Parter
Rustadgt. 45
3187 HORTEN

Dersom varen returneres som følge av en berettiget reklamasjon så dekker vi dine fraktkostnader. Kontakt oss ved reklamasjoner og vi sender deg en ferdig frankert pakkelapp.

Kjøpte du varen på kreditt?

Hvis du inngikk en kredittavtale da du kjøpte varen, faller avtalen bort om du benytter deg av angreretten. Eide Partner vil straks gi beskjed til selskapet som har gitt kreditten. Du bør imidlertid selv for sikkerhets skyld ta kontakt med kredittyter for å informere om at du har benyttet deg av angreretten, og få bekreftet at avtalen er opphørt.

Tilbakebetaling

Dersom du skal ha penger tilbake etter en retur via post, betales beløpet fortrinnsvis tilbake via det betalingsmiddelet du opprinnelig benyttet. Om du har valgt betaling per faktura, blir denne slettet, og eventuelt innbetalt beløp tilbakebetales fra Klarna. Ved tilbakebetaling for varer som ikke er kjøpt på nett eller som har vært betalt for per oppkrav betales beløpet inn på din bankkonto. Vær derfor nøye med å oppgi korrekt kontonummer, samt navn og adresse. Tilbakebetalingen skjer normalt innen 14 dager etter vi har mottatt og verifisert din retur.

Til toppen

 

Reklamasjon og garanti

I Norge har du alltid 2 eller 5 års reklamasjonsrett, avhengig av hvilken type vare du har kjøpt. Se mer om dine forbrukerrettigheter på www.forbrukerradet.no. Ved tvister følger vi alltid forbrukertvistutvalgets (FTU) avgjørelser.

Unntak: Garantien gjelder ikke feil som skyldes at varen ikke er brukt i henhold til brukerveiledningen, har vært utsatt for unormal bruk eller at den har blitt modifisert/endret.

Ved reklamasjon eller heving av kjøpet grunnet forsinket levering blir pengene refundert med bankoverføring. Pengene blir refundert når vi har mottatt varene i retur.

Ved reklamasjoner/garanti:  Ta alltid kontakt med oss før du foretar deg noe. epost: post@dagognattoptikk.no  eller på telefon  92019645

Til toppen

 

Feilleveringer eller transportskader

Dersom du skulle motta feil varer, feil antall eller transportskadde produkter, bes du kontakte oss. Oppgi hva som er feil/skadet/mangler og legg ved bilder av ev. skade/feil. Dersom varen er transportskadet ved mottak, ber vi deg først ta kontakt med utleveringssted/transportør for å melde skaden.

Personvern

Eide Partner er ansvarlig for de personopplysninger du har gitt oss når du registrerer deg for å handle online eller gjennom telefon eller brev. Da godtar du også at vi kan bruke disse opplysningene til å fullføre våre forpliktelser ovenfor deg, og gi deg best mulig service. Du kan når som helst gjøre endringer i opplysningene ved å endre din profil i vår nettbutikk under ‘Min konto’, eller du kan kontakte oss for hjelp.

Hvis du vil vite mer om vår håndtering av personopplysninger, er det beskrevet i vår Personvernerklæring

Til toppen

 

Kontaktopplysninger

epost:  post@dagognattoptikk.no
telefon:   92019645